Küresel Davranış Kuralları ve Zarafet Eğitimi

 

 İş hayatında ve sosyal yaşamda itibar görmek, sevilmek ve saygı duyulmak için nerede nasıl davranış sergileyeceğini bilmek ve nezaket sahibi olmak çok önemlidir.

İş hayatında kişisel değil kurumsal düşünmeyi davranışlara yansıtmak profesyonelliğin en önemli ilkesidir. Çünkü iş dünyasında işinizi çok iyi yapmak mesleki ve teknik bilgiye tek başına sahip olmak asla yeterli değildir. İş dünyası “bilgi beceri ve davranışla” bir bütün olmayı gerektirir. Etik değerlere önem vermek, güvenilir olmak, iyi iletişim kurmak, görgü kurallarını bilmek, beden diline özen göstermek, hitabet ve sunum becerisine sahip olmak her kademede görev yapan çalışanın taşıması gereken temel özelliğidir.

 

 

Eğitimin Amacı:

Bu eğitimde katılımcılar iş dünyasında başarı, verimlilik ve karlılığın anahtarı olan pozitif davranış kurallarını uygulamalı olarak göreceklerdir.

 

Uluslararası görgü kuralı olarak bilinen protokol kurallarını öğrenirken, sunum becerisi ve hitabet, zaman yönetimi, toplantı yönetimi, etik değerler, etkili iletişim, stresle başa çıkma, bütüncül bakış açısı kazanma, zarif ve nazik olmanın işe kazanımları gibi pek çok konu ve profesyonel olmanın ilkeleri anlatılacaktır. Eğitimde katılımcılar fikir yürütecek, vizyonları genişleyecek, bütüncül düşünerek hem iş hayatında hem de sosyal hayatta saygı ile anılmasının kapıları açılacaktır.

 

 

 

 

 

 

Eğitimin içeriği:

·         İnsanlar itibar görmek neden isterler? İtibar görmede davranışların etkileri nasıl olur?

·         İşyerinde aranan çalışan nasıl olunur?

·         Profesyonel olmanın ilkeleri nelerdir?

·         Protokol nedir? Protokol Kullanım alanları ve protokolün ilkeleri nelerdir?

·         Üst yönetici, bürokrat veya makam sahibi kişilerle görüşmelerde davranışlar nasıl olmalıdır?

·         Karşılama, hitap, tokalaşma, tanıştırılma nasıl uğurlama nasıl olmalıdır?

·         Konuşma ve dinleme protokolü nasıl olmalıdır?

·         Asansör Kullanımında nelere dikkat edilmelidir?

·         İkram yaparken nelere dikkat edilmelidir?

·      Ziyaretler planlanırken (hasta ziyareti, başsağlığı ziyareti, kurum ziyaretleri) randevu talep etme ve randevu saati planlanırken dikkat edilecek hususlar nelerdir?

Telefonda konuşurken ses tonu kullanımı ve üslupta nelere dikkat edilmelidir? Telefon bağlarken dikkat edilecek unsurlar nedir? Hiyerarşiye göre uygulama nasıl olmalıdır?

·         Hediye verme, hediye göndermede dikkat edilecek hususlar nelerdir?

·         Törenlerde takdim ve konuşma nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl olmalıdır?

 

·         Araç protokolü nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl yapılmalıdır?

 

 

 

 

 

 

·         Giyim ve dış görünüşün temsil etmede önemi nedir? Giyim Protokolü nasıl olmalıdır.

 

 

 

·         İnsanlar kıyafetleriyle karşılanır dilleriyle uğurlanır? Etki bırakmada dış görünüş ve bilgini önemi nedir?

 

 

 

·         Bilginin gücü.

·         Görüşmelere nasıl hazırlanılmalıdır?

·         Resmi yazışmada dikkat edilecek hususlar nelerdir?

·         Sosyal medya kullanımlarında iş ve sosyal açıdan nelere dikkat edilmelidir?

·         E-mail ve tüm yazışmalara cevap verilirken olumlu etki bırakmak için neler yapılmalıdır?

·         Yemek protokolü nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl ayarlanmalıdır? Kaşık bıçak çatal kullanımı gibi yemek protokolünde dikkat edilecek hususlar nelerdir?

·         Randevu talep eden kişi önceden araştırılması neden önemlidir?

·         Plan ve organizasyonlarda geri bildirim yapmanın önemi nedir?

·         Zaman yönetimi ve toplantı yönetimde nelere dikkat edilmelidir?

·         Kartvizit Kullanımda dikkat edilecek hususlar neler olmalıdır?

 

·         Zarif olmak için duruş, oturma, kalkma, yürüyüş nasıl olmalıdır?

·          Fotoğraf çekimlerinde hiyerarşiye göre nasıl pozisyon alınmalıdır? İyi bir poz için fotoğraf çekilirken beden dili nasıl olmalıdır?

·         Sunum hazırlarken hangi yöntemler uygulanmalıdır? Nelere dikkat edilmelidir?

·        Topluluk önünde konuşmada nelere dikkat edilmelidir? Heyecanı kontrol etmek, ses sonunu ayarlamak,  içerik hazırlamada nelere dikkat edilmelidir?

·         Etkili iletişim nasıl olur?  

·         Her insan kazanılır. İnsanı etkilemek için hangi püf noktalarına ihtiyaç var.

·         İnsanların zaafları var mıdır? Nasıl?

·         Neden iletişimde sorun yaşarız? Zor insanlarla başa çıkmak diye bir durum var mıdır?

·         Etkili iletişimde beden dilinin önemi nedir?

·         Baskı ve stres altında kalındığında sakinliği nasıl korumalıyız?

·         İşyerinde hiyerarşik düzende iletişim kurmakta zorlanıyor musunuz?

 

·         Etik davranmak ve değerleri korumak çok önemlidir. Nasıl güvenilir bir çalışan olursunuz? 

 

 

 


 

 

https://www.youtube.com/watch?v=fAs-biC5sII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Protokol kuralları ile iz bırakabilirsiniz

https://www.yeniasir.com.tr/yazarlar/gonca-elibol/2019/04/15/protokol-kurallari-ile-iz-birakabilirsiniz

 

Not: Eğitim içeriği kurum talebine göre değişiklik gösterebilir. 

Eğitimle ilgili haberlerimiz: