Eğitim İhtiyaç Analizi

 

Tom Peters: “İşleriniz iyi gidiyorsa, eğitim bütçesini iki katına çıkarın, kötü gidiyorsa dört katına çıkarın

Sürekli büyüyen ve güçlü şirketlerin en belirgin özelliği eğitim bütçesine ayırdığı yüksek paydır. Bir şirketin, insana verdiği değer eğitim bütçesine ayırdığı oranla ölçülür.

Eğitim çalışanların bilgi beceri ve davranışlarında kalıcı değişiklikler sağlamanın yoludur. Bir değişim süreci olarak çalışanların verimli ve başarılı işler yapmayı sağlamaktadır. Eğitimin olumlu değişim ve yansımalarını ölçülebilir kılmak için performans sistemine dahil edilmesi faydalıdır.

Maalesef günümüzde çalışanlara eğitim başlığı olan bir form dağıtılarak kendilerine uygun olan eğitimleri seçmesi isteniyor ve ona göre eğiti ihtiyacı belirleniyor. Bu amatör uygulamalar eğitimin gerçek hedefine ulaşmasını önlüyor. Oysa şirket, görev ve personel düzeyinde incelemeler yapıldıktan sonra somut gerekçeler ile eğitim ihtiyaç analizi oluşturulmalıdır.

Personelin yetersiz olduğu alan belirlenmesi ve eksiklerin giderilmesi,

Personelin yeterli alanını bir üst yeterliliğe hazırlanması,

 

Üstün alanlara ulaştığında sorumluluğu arttırmak, yeni göre hazırlanmak, 

 

 Personelin teknik bilgi almasının yanı sıra potansiyelini açığa çıkarmak, vizyon kazandırmak, iş hayatında beklenen davranışları oluşturmak için desteklenmelidir.

 

Eğitim ihtiyaç analizi hazırlanırken;

·         Şirket stratejisinin belirlenmesi (sorunlar, karlılık, çevre vb.)

·         Kısa ve uzun vadeli hedeflerine göre eğitim içeriğinin belirlenmesi

·         Eğitim önceliklerini ve planlamanın yapılması

·         Eğitim konusunun tespiti ve uygulama

·         Eğitim değerlendirme formlarının oluşturulması

·         Eğitim Etkinliğinin ölçümlenmesi

·         Raporlandırılma ve değerlendirilmesi

·         Öneriler