Yönetici Asistanlığı Protokol Kuralları ve Zarafet Eğitimi

  

Çalışma hayatında hedeflerin gerçekleşmesi için en büyük görev yöneticiye aittir. İşyerinde karlılık, verimlilik ve hizmet kalitesinin artması yöneticinin görevidir.

Yöneticinin kurum vizyonu doğrultusunda çalışanlara yön vermesi, rehber olması, kurum hedeflerine ulaşmasında en yakınlarında olan asistanlarının büyük etkileri vardır.

Özel Kalem Müdürleri- Yönetici Asistanları; etkin ve verimli çalışması, iletişim becerisinin güçlü, nezaket sahibi, ince düşünen, temsil yeteneğine sahip, stresle başa çıkabilen, organizasyon becerisine sahip, sistemli, planlı ve iş bitirici olması beklenir. Hatta kamu kurumu direkt devleti temsil ettiğinden paydaşlarının memnun olması için yönetici asistanlarının çok daha özenli olması gerekir. Ayrıca yöneticinin saygınlığını ve itibarını yükseltmede en büyük rol yönetici asistanlarına aittir.

Globalleşme ve dijital dönüşümün etkileriyle dünya hızla değişirken, uluslar arası işbirlikleri giderek önem kazanmaktadır.Değişimin hızlı yaşandığı günümüzde, yönetici asistanlarının dönüşüme uyum sağlaması,kendilerini güncellemesi, edindiği bilgiyi işine yansıtması ve temsil ettiği yöneticiye aktarması gerekir.

Eğitimin Amacı:

Yönetici asistanlarına özel Protokol Kuralları ve Zarafet eğitiminde;

 

Yönetici asistanından beklenen yetkinlik ve davranışlar, geri bildirim, iş başarısının artması için gereken unsurlar, ast-üst ilişkileri, adab-ı muaşeret, sunum becerisi kazanma, zaman yönetimi, etkili iletişim, stresle başa çıkma, empati, beden dili, zarif ve nazik insan olmanın işe kazanımları ve pek çok konuda bilgi aktarılmaktadır. Katılımcılar kendilerini analiz edecek, daha profesyonel olmak için harekete geçecektir. Edinilen bilgilerin davranışa dönüşmesi için eğitim uygulamalı yapılmaktadır.

 

Eğitimin içeriği:

 

Toplumda görgü kurallarına önem veren bireyler daha çok itibar görürler. Çalışma hayatında protokol kuralları anlamına gelen görgü kuralları ast- üst ilişkilerinde, resmi ortamlarda davranışlarımızın profesyonel olmasını öğretir. İşyerinde uyulması gereken bu kurallar işyerinde verimliliği, başarıyı ve itibarı arttırır.

 

·         Protokol nedir? Protokol Kullanım alanları ve protokolün ilkeleri nelerdir?

·         Makam Protokolü nasıl olmalıdır?

·         Karşılama, hitap, tokalaşma, tanıştırılma nasıl uğurlama nasıl olmalıdır?

·         Konuşma ve dinleme protokolü nasıl olmalıdır?

·         Asansör Kullanımında nelere dikkat edilmelidir?

·         İkram yaparken nelere dikkat edilmelidir?

·         Ziyaretler planlanırken (hasta ziyareti, başsağlığı ziyareti, kurum ziyaretleri) randevu talep etme ve randevu saati planlanırken dikkat edilecek hususlar nelerdir?

·         Telefonda Konuşurken ses tonu kullanımı ve üslupta nelere dikkat edilmelidir? Telefon bağlarken dikkat edilecek unsurlar nedir?

Hiyerarşiye göre uygulama nasıl olmalıdır?

·         Hediye verme, hediye göndermede dikkat edilecek hususlar nelerdir?

·         Törenlerde takdim ve konuşma nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl olmalıdır?

·         Araç protokolü nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl yapılmalıdır?

·         Giyim ve dış görünüşün temsil etmede önemi nedir? Giyim Protokolü nasıl olmalıdır.

·         Resmi yazışma nasıl olmalıdır? Dikkat edilecek hususlar nelerdir?

·         Yemek protokolü nasıl olmalıdır? Oturma düzeni nasıl ayarlanmalıdır? Kaşık bıçak çatal kullanımı gibi yemek protokolünde dikkat edilecek hususlar nelerdir?

·         Randevu talep eden kişi önceden araştırılması neden önemlidir?

·         Plan ve organizasyonlarda geri bildirim yapmanın önemi nedir?

·         Zaman yönetimi ve toplantı yönetimde nelere dikkat edilmelidir?

·         E-mail ve tüm yazışmalara cevap verirken olumlu etki bırakmak için nelere dikkat edilmelidir?

·         Kartvizit Kullanımda dikkat edilecek hususlar neler olmalıdır?

·         Duruş, Oturma, Kalkma, Yürüyüş nasıl olmalıdır?

·          Fotoğraf çekimlerinde hiyerarşiye göre nasıl pozisyon alınmalıdır? İyi bir poz için fotoğraf çekilirken beden dili nasıl olmalıdır?

·         Topluluk önünde konuşmada nelere dikkat edilmelidir? Heyecanı kontrol etmek, ses sonunu ayarlamak,  içerik hazırlamada nelere dikkat edilmelidir?

·         Sunum hazırlarken hangi yöntemler uygulanmalıdır?

·         Etkili iletişim nasıl olur?

·         Etkili iletişimde beden dilinin önemi nedir?

·         Baskı ve stres altında kalındığında sakinliği nasıl korumalıyız?

 

Not: Eğitim içeriği kurum talebine göre değişiklik gösterebilir. Kurumdaki sorunlar ve beklentiler doğrultusunda içerik revize edilebilir.

 

 

 

Ayrıca şunlara da bakabilirsiniz:

 

 

 

Liyakat ve aidiyetin önemi

 

https://www.yeniasir.com.tr/yazarlar/gonca-elibol/2018/06/25/liyakat-ve-aidiyetin-onemi