Etkin Yönetim ve Liderlik Eğitimi

ETKİN YÖNETİM VE LİDERLİK EĞİTİMİ

Küreselleşme, dijital dönüşüm, iklim değişikliği, sürdürülebilir kalkınma hedefleri gibi faktörler iş dünyasını yeniden yapılandırıyor. Ülkeler arası sınırların kalktığı ve uluslararası işbirliklerinin hız kazandığı 21. yüzyılda, inovatif yöntemlere ihtiyaç her geçen gün artarken, bir yandan da global değişimler karşısında çalışma hayatının dengeleri de giderek zorlaşıyor.

Çalışma hayatının kaptanı olan yöneticilerin değişen şartlara uyum sağlaması, riskleri atlatabilmesi, kurum hedeflerine ulaşabilmesi, sevk ve idarenin etkin yürütülmesi için önemli görevleri ve sorumlulukları bulunmaktadır. Tüm bu faktörlerin yerine gelebilmesi için güçlü bir ekibe ihtiyaç vardır. Çünkü büyük başarılar güçlü ekiple birlikte kazanılmaktadır.

Çalışanlarının iş süreçlerinde etkin ve verimli olması, değişimi takip etmesi, katma değerli işler ortaya koyması ve iş bitirici olması bir yöneticinin en büyük isteğidir.

Yöneticilerin iş detaylarını bilmesi ve ekibini tanıması daima avantaj getirmektedir. Astlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilen yönetici; iş dağılımı yaparken ve yetkilendirme sürecinde yöneticiye referans olmaktadır. Çalışanın potansiyelini yükseltmek başarıya yol açtığı gibi ölçülebilir sistemler kurmak ise “kişilerin değil sistemlerin konuştuğu” bir yapıyı inşa etmeye imkân sunmaktadır.

Özel sektör ve kamu yararına görev yapan yöneticilerin rolleri farklılık gösterebilmektedir.

Kamu kurumlarında yöneticilerin sorumlukları, diğer sektörlere nazaran kısmen daha zordur, çünkü “işim garanti psikolojisi” ile hareket eden çalışanlara iş yaptırmak daha fazla çabayı gerektirir. Özel sektörde ise ticari kazanç hedefi, kar baskısı, maliyet baskıları ve küresel rekabet gibi zorluklar yöneticilerin işini zorlaştırmaktadır. Ancak her zorlukta çıkış yolu bulmak ve çalışanı kazanmak mümkündür. Çalışandan verim almak, onun kalbine dokunmak, aynı hedefe koşmak, onları motive etmek ve rehber olmak yöneticinin maharetidir. 


Eğitimin Amacı:

Bu eğitimde katılımcılar; astlarından verim almanın ipuçlarını, etkili yönetim stratejilerini, iş dünyasında başarı ve başarısızlığa yol açan etkenlerin neler olduğunu öğrenirken, kendilerini sorgulama ve değerlendirme imkânı bulacaklardır. Ayrıca çalışanın kalbini kazanma, kuruma bağlı çalışan yaratma, iş verimi alma yöntemleri, sistem kurmanın önemi, geribildirimin gücü, raporlama ve kontrol, ödül ve ceza, etkili iletişim, zaman yönetimi, toplantı yönetimi, dijital dönüşüm çarpanları, başarıya yol açan liderlik modelleri gibi pek çok konuda bilgi alacak ve fikir yürüteceklerdir.


Eğitimin İçeriği:

  • Global değişimlerde kurumlarının önemi ve görevleri nelerdir?
  • Dünya nereye gidiyor? Değişime iş dünyası ve sektörler nasıl bir rota izlemelidir?
  • Yükselen trendler nelerdir? Dünyada neler dönüşüyor?
  • Dünya genelinde başarılı liderlik modelleri nelerdir?
  • Dünyada gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin (kurumların) yönetim modeli nasıldır?
  • Sürdürülebilir Kalkınma hedefleri çerçevesinde liderlere düşen sorumluluklar nelerdir?
  • Yönetim nedir? Yönetim İlkeleri nelerdir?
  • Yönetici ve lider arasındaki farklar nelerdir?
  • Liderlik nedir? Lider olmak için neler gerekir?
  • Liderin sahip olması gereken özellikleri nelerdir?
  • Liderin yaptığı hatalar nelerdir?
  • 21. Yüzyılın Liderlik Paradigmaları nelerdir?
  • Astın öğrenmesini ve başarısını artıran liderlik tipleri hangileridir?
  • Yeteneği yönetmek için neler yapılmalıdır?
  • Türkiye’de yaygın olan liderlik modeli hangileridir?
  • Geleceğin lideri nasıl olacak? Siz hazır mısınız?
  • Astın performansı artırmak için hangi yöntemler izlenmelidir?
  • İş hayatının yarası “ego” nedir? Egonun zararları nelerdir?
  • Kelebek etkisi nedir? Kişisel hırslar kurumsal zararlara nasıl dönüşür?
  • Kurumsal düşünce kültürü nasıl oluşturulur?
  • Kişisel hedefler kurumsal hedeflere nasıl dönüştürülür?
  • Etkin iletişim kurmanın iş başarısına etkisi nedir? Etkili iletişim nasıl sağlanır?
  • Çalışan motivasyonu artırmak için nelere ihtiyaç vardır?
  • Çalışana “değer vermek” ne kazandırır?
  • İşi sahiplenen çalışan nasıl oluşur?
  • Zamanı doğru kullanıyor musunuz? Etkin zaman yöntemi için nelere ihtiyaç vardır?
  • Dar zamanda iş önceliklendirme nasıl olmalıdır?
  • Görev dağılımında dikkat edilecek unsurlar nelerdir?
  • Ölçülemeyen konu kontrol edilemez? Çalışanın iş takibi, ölçme ve kontrol nasıl yapılmalıdır?
  • Geri bildirim ve Raporlamanın iş başarısına etkisi nedir?
  • Ödül mü? Ceza mı? İş hayatında hangisi uygulanmalıdır? neden, nasıl?
  • Çalışanlar arasında rekabetin olumlu ve olumsuz etkileri nelerdir?
  • İş barışı ve verimlilik için takım çalışmasının önemi nedir?
  • Çalışanlar beklentilerini rahatlıkla ifade edebiliyor mu?
  • Çalışana hangi konularda inisiyatif veriyorsunuz?
  • Performans Yönetim Sistemi görüşmeleri istediğiniz sonuçları veriyor mu? Nasıl?
  • Baskı ve stres yaratan unsurlar nelerdir?
  • Baskı ve stres altındaki çalışan nasıl motive olur?
  • Ertelenen sorunlar, nelere yol açar? Sorun çözme yöntemleri nelerdir?
  • Öğrenen Organizasyon nasıl sağlanır?
  • Kendi kendini yöneten takımlar nasıl oluşturulur?
  • Çalışanına rehber misiniz? İyi bir yönetici iyi bir koç olmalı mıdır?
  • Makamlar görevler geçici, yerinize personel yetiştiriyor musunuz?
  • Söz uçar yazı kalır. İş süreçlerini yazılı yapmanın sağladığı avantajlar nelerdir?
  • İş hayatının güncel sorunu kuşak farkı, kuşak çatışmasını önlemek için neler gerekir?
  • Y ve Z kuşağına iş yaptırma ve etkili iletişim kurma yöntemleri nelerdir?

 

Not: Eğitim içeriği, kurumun beklentilerine göre revize edilmektedir.